Odwiedziny u mechanika - jak wyjść na swoje?

ego w sklepie motoryzacyjnym można skorzystać z fachowej porady dotyczącej sposobu korzystania z samochodu. Zaletą korzystania z małego sklepu motoryzacyjnego jest fakt, że można korzystać z pomocy tego samego sprzedawcy nawet prz

Odwiedziny u mechanika - jak wyjść na swoje?

Sklep motoryzacyjny

Sklep motoryzacyjny jest tym punktem sprzedaży, w którym można dokonać zakupu różnego rodzaju części samochodowych oraz środków służących do pielęgnacji samochodu. Oprócz tego w sklepie motoryzacyjnym można skorzystać z fachowej porady dotyczącej sposobu korzystania z samochodu. Zaletą korzystania z małego sklepu motoryzacyjnego jest fakt, że można korzystać z pomocy tego samego sprzedawcy nawet przez kilka lat pod rząd. Natomiast w dużym sklepie motoryzacyjnym będzie można na pewno znaleźć większą ilość różnych środków przeznaczonych do samochodu. Dzięki temu zakupy robione w sklepach motoryzacyjnych zostają dopasowane do potrzeb wszystkich klientów. Mogą oni także liczyć na możliwość otrzymania różnych rabatów na zakupy kolejnych produktów motoryzacyjnych.


Czujnik ciśnienia w układzie hydraulicznym

Mechaniczny układ hamulcowy

W lekkich przyczepach czasem stosuje się hamulec najazdowy wytwarzający siłę hamowania na koła przyczepy, gdy przyczepa naciska na uchwyt hamulca, co ma miejsce, gdy samochód zwalnia.
Włącznik światła stop

Włącznik światła STOP może być zrealizowany na dwa sposoby:

Czujnik ciśnienia w układzie hydraulicznym zwierający styki, gdy ciśnienie wzrośnie.
Wyłącznik krańcowy na pedale hamulca.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Czujnik ten uruchamia lampkę

Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa. Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch obwodów hamowania. Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z płynem hamulcowym. W trakcie hamowania klocki hamulcowe ścierają się. Im bardziej klocki są zużyte tym bardziej są wysunięte tłoki w zaciskach hamulcowych. To z kolei powoduje zwiększenie pojemności układu hamulcowego i spadek poziomu płynu w zbiorniczku z płynem hamulcowym. Jest to zjawisko prawidłowe. Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miarę zużywania się klocków. Na podstawie poziomu płynu można szacować stan klocków, pod warunkiem, że płyn nie był uzupełniany. W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje się czujnik poziomu cieczy. Czujnik ten uruchamia lampkę ostrzegawczą. Jeśli lampka zapali się w czasie jazdy, ale od czasu do czasu gaśnie, to najprawdopodobniej klocki są mocno zużyte i trzeba je wymienić. Drugą możliwością jest uszkodzony przewód hamulcowy. Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu. Trzeba pamiętać, że lampka sygnalizująca niski poziom płynu jest często uruchamiana także przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego. Niektóre samochody posiadają klocki z wbudowanym lub dołączanym czujnikiem zużycia okładzin hamulcowych ? wytarcie okładziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i zaświecenie ostrzegawczej kontrolki. Czasem stosuje się w klockach specjalną warstwę okładziny ciernej, która wydaje głośny pisk. Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej części okładziny. Daje to efekt taki, że zużyte klocki piszczą zanim uszkodzeniu ulegną tarcze. Ostatnim sygnałem, że trzeba wymienić klocki, jest hałas wydawany przez metalowe elementy całkowicie zużytych klocków trących o tarczę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu



© 2019 http://gontbitumiczny.com.pl/